dimarts, 4 de novembre del 2014

Context d’intervenció psicopedagògica


La meva escola de pràctiques disposa de DOP (Departament d’Orientació Psicopedagògica), el qual el formen set membres: el director general està per sobre el qual delega funcions a la cap del DOP, a partir de la qual es desprenen quatre membres iguals.

La principal característica és que no elabora diagnòstics, sinó que realitza proves informatives i aconsella serveis externs en el cas que l’alumne ho necessiti. Les funcions del DOP de l’escola són moltes, des de l’observació puntual a l’aula, orientació als tutors, coordinació escola-centres externs, coordinació escola-família o l’atenció individual a alumnes. Els recursos que s’utilitzen són múltiples, des de proves col·lectives a Primer i Sisè de Primària (com el test Boehm o el test IGF), a proves individuals o materials més específics (com el Claroread), per tal d’avaluar aptituds intel·lectuals o àrees amb dificultats, entre d’altres. 

Cada divendres i durant hora i mitja, aquests membres es reuneixen a la CAD (Comissió d’Atenció a la Diversitat) per parlar de qüestions que afecten al DOP o d’alumnes ne particular, quelcom molt valorat pels integrants pel fet de compartir les responsabilitats alhora de prendre decisions finals. A considerar també que ara l’escola disposa de cinc vetlladors. Personalment, poc personal per tants alumnes matriculats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada