La meva escola de pràctiques disposa de DOP
(Departament d’Orientació Psicopedagògica), el qual el formen set membres: el
director general està per sobre el qual delega funcions a la cap del DOP, a
partir de la qual es desprenen quatre membres iguals.
La principal característica és que no elabora diagnòstics, sinó que
realitza proves informatives i aconsella serveis externs en el cas que l’alumne
ho necessiti. Les funcions del DOP de l’escola són moltes, des de l’observació
puntual a l’aula, orientació als tutors, coordinació escola-centres externs,
coordinació escola-família o l’atenció individual a alumnes. Els recursos que
s’utilitzen són múltiples, des de proves col·lectives a Primer i Sisè de
Primària (com el test Boehm o el test IGF), a proves individuals o materials
més específics (com el Claroread), per tal d’avaluar aptituds intel·lectuals o
àrees amb dificultats, entre d’altres.
Cada divendres i durant hora i mitja, aquests
membres es reuneixen a la CAD (Comissió
d’Atenció a la Diversitat) per parlar de qüestions que afecten al DOP o
d’alumnes ne particular, quelcom molt valorat pels integrants pel fet de
compartir les responsabilitats alhora de prendre decisions finals. A considerar
també que ara l’escola disposa de cinc vetlladors. Personalment, poc personal
per tants alumnes matriculats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada