dilluns, 15 de desembre del 2014

Els Plans Individualitzats (PI)



Un aspecte sobre el qual no estava gaire familiaritzada i que he pogut aprendre al llarg d’aquest Pràcticum ha estat el del Pla Individualitzat. Què són? Quins alumnes ho necessiten? En especial, he seguit molt de prop el de dos alumnes: un alumne autista de tercer de Primària sobre el qual estic molt interessada i un alumne amb una grau dislèxia de sisè de Primària.

A continuació, intentaré posar en oredre tota la informació que he recopilat al llarg d’aquests mesos sobre el Pla Individualitzat i sobre les observacions dutes a terme:

El pla individualitzat,  què és?
  
Mesura d’atenció a la diversitat de caire excepcional.  S’aplica:
                -  esgotades altres mesures i/o
                -  en casos molt particulars
  • Proposta de treball contextual, funcional i concreta.
  • Planificació personalitzada en base a les decisions i propostes de l’equip docent. 

Qui cursa un pla individualitzat,  per a qui?
  • Alumne/a que,
per les seves condicions o circumstàncies personals, les mesures d’atenció a la diversitat aplicades són insuficients, és a dir, alumnes amb necessitats educatives específiques.  

Elaboració del pla individualitzat, com es fa?
  • El tutor/a és el coordinador/a del pla i responsable del seguiment. 
  • Col·laboren l’equip docent, el DOP i els professionals dels serveis educatius si s’escau.
  • S’informa a la família i se li demana la seva autorització.
  • L’aprova el director/a del sector corresponent.
  • Una còpia del pla ha de restar a l’expedient de l’alumne.
  
 Contingut del pla individualitzat, de què consta?
  • Les dades identificatives de l’alumne/a i dels professionals que hi participen
  • La justificació
  • La planificació de competències a assolir i de les actuacions pedagògiques que se’n deriven
  • Els criteris d’avaluació 
  • L’ horari setmanal de l’alumne/a, els emplaçaments i els suports
  • El seguiment del pla
  • La temporització la determina l’equip que l’elabora.

Trimestralment cal:

-avaluar els resultats obtinguts,
-planificar les actuacions del proper trimestre, 


Anualment cal:
-decidir si l’alumne/a ha de seguir o no amb el pla el curs següent

Aspectes a tenir en compte a l’hora d’avaluar: 

  • S’ha d’avaluar a partir de les competències i els objectius fixats per a cada alumne tenint en compte en quin grau els han assolit.
  • La puntuació màxima que pot obtenir a l’hora de fer l’informe trimestral serà un 6 (B).
  Exemple de PI:

 

 PLA INDIVIDUALITZAT
EP
Curs 14-15
1.   Dades de l’alumne
Nom  i cognoms
Data de naixement:
Curs i secció:
2.   Professionals que intervenen
Tutor/a:
Psicopedagog:
Professional de l’EAP:
Altres:
3.   Justificació del PI

4.   Informació complementària:
Ha repetit curs?

Quin?
2n
Ha tingut algun tipus d’adaptació?  Si, en cursos anteriors


EAP
Dictamen de nee

CAD
Certificat de disminució

Altres
     

5.   Ajudes tècniques i suports
Aula

Pati

Menjador

Sortides

Altres

6.   Orientacions
Prioritzar objectius bàsics i funcionals.
Presentar les instruccions clares i precises.
Fer ús de la repetició perquè arribi a automatitzar estratègies i aprenentatges
Donar-li més temps en determinades tasques.
Recompensar, de la forma més apropiada, els seus esforços i l'aconseguiment de les fites
Treballar el mateix que el grup sempre que sigui possible, fent les modificacions pertinents, sempre que es pugui.
Adaptem els objectius de les llengües catalana i castellana.
En les àrees de matemàtiques, anglès i coneixement del medi es fan adaptacions quan s’avalua.

7.   Horari

dilluns
dimarts
dimecres
dijous
divendres
9-10
     
     
     
     
     
10-10.45
     
     
     
     
     






11.15-12
     
     
                     
     
     
12-13
     
     
     
     
     






15-16
     
     
      
     
     
16-17
     
     
     
     
     
8.   Calendari i control de seguiment
Reunió del tutor/a i el psicopedagog/a del DOP: 1 cop cada 15 dies
Sessions d’avaluació:   3 al llarg del curs.
9.   Conformitat de la família.
Els sota signants manifesten el seu acord amb el contingut del pla individualitzat de l’alumne/a                          que es refereix el present document, i acorden amb el tutor/a un seguiment del mateix.

Nom i cognoms pares                                     Nom i cognoms tutor/a
                                                              
Signatura                                             Signatura

 
Nom i cognoms director/a EI/EP/ESO
     
Signatura



Barcelona, .....  de ................ de ....
Nom de l’alumne/a:
Annex II – EP
P
 
Curs: 2011-2012
Secció:
Tutor/a:
DICTAMEN DE L’ EAP            X  NO




1r Trimestre  

Àrea: Català
Professor/a:      

Competència comunicativa

Objectius
epá
epâ
no
Comprensió oral










Expressió oral










Lectura










Escriptura










Gramàtica















Lèxic





Fonètica i Ortografia



























 
Àrea: Castellà
Professor/a:      

Competència comunicativa

Objectius
epá
epâ
no
Llengua oral i expressió










Comprensió





Lectura





Escriptura





Gramàtica










Lèxic















Fonètica i ortografia

















 
Àrea: Matemàtiques
Professor/a:      

Competència matemàtica

Objectius
epá
epâ
no
Nombres i operacions








































Resolució de problemes





Càlcul mental





Algorisme de la multiplicació





Geometria


















































Aspectes ha tenir en compte a l’hora d’avaluar:
®   S’ha d’avaluar a partir de les competències i els indicadors fixats per a cada alumne tenint en compte en quin grau els han assolit.
®   La puntuació màxima que pot obtenir a l’hora de fer l’informe trimestral serà un 6 (B).
®   Per decidir la nota de cada trimestre es distribuirà de la següent manera:
         80% Competències  + 20%  Actituds 
®   En cadascun dels casos la valoració numèrica és la següent:




 
Grau d’assoliment
Puntuació
Puntuació
Ha assolit l’ítem
6
6
ep
En procés alt
4
4
ep
En procés baix
2
2
no
No l’ha assolit
0
0
          
Procediment:

1.   Es valora el grau d’assoliment de cada ítem aplicant els valors de la taula.
2.   Es calcula:
a.    la mitjana del resultat obtingut en cada cas (competències i actituds).
b.    el 80 % de la puntuació directa de les competències i
c.    el 20 % de la puntuació directa de les actituds
3.   Es sumen les dues puntuacions i s’obté la puntuació final.

INSUFICIENT
SUFICIENT
< 60 %
60 % - 75 %
> 75 %
< 3,6
3,6 - 4,5
> 4,5



 


 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada