Tal
i com he comentat en entrades anteriors, el test projectiu de “La Persona sota la Pluja”
m’ha semblat molt interessant. A continuació tres exemples
que vaig poder fer in situ amb la tutora i diferents alumnes. S'adjuntem amb la seva prova corresponent del DN-CAS per tal d'analitzar millor cada cas d'alumne en particular. Per tal de
preservar la intimitat dels alumnes, a l’escanejar els dibuixos vaig tapar les
seves dades personals i qualsevol nom que surtis.
Alumne
nº1
Com podem observar en el
primer i segon exemple, els 4 processos cognitius estan dins de la normalitat,
menys algunes de les puntuacions del subtests que surten més disparades. Això
ens indica que l’alumne acadèmicament no presenta cap problema si bé sí que hi
ha algun problema emocional.
En el cas del primer
alumne observem com el dibuix de la pluja és molt immadur i infantil i de com
no és conscient de la pluja ni ha acabat d’entendre la instrucció, ja que ha
dibuixat com una ciutat. No té eines per gestionar els seus problemes o no és
del tot conscient. Els dibuixos petits demostren una timidesa i no reconeixement de la situació.
Alumne nº2
D’altra banda, el dibuix
del segon alumne ens dóna pistes d’una agressivitat per part de l’alumne pel
traç, forma de les gotes, músculs…El fet que el pareigües estigui d'aquesta manera indica que utilitza l'agressió com a defensa. El núvol és gran per la qual cosa considera
que el seu problema és molt gran. El dibuix de la seva família també ens fa
reflexionar sobre com aquest alumne, el mitja de tres germans, se sent dins de
la seva família i com veu a la mare per exemple, amb el sexe marcat. Aquest
alumne precisament es medica com a TDA-H, un error segons la psicopedagoga, però
que era el que volia la família...
Alumne nº3
Un cas diferent és el
tercer. S’observa un seqüencial baix, per la qual cosa, la psicopedagoga va
pensar en una possible dislèxia però primer va recomanar a ala família a que l’alumne
es fes proves visuals i auditives de cara a entendre possibles dificultats
relacionades. S’observa com l’alumne no ha dibuixat paraigües ja que se sent
desprotegit, com les gotes tenen forma de llàgrimes que ens fan intuir una
possible tristesa o angoixa i de com veu dos problemes, i en ells, les figures dels pares.




Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada